Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Strona główna » Dyr. artystyczny – Tae-seok Jang opowiada o procesie tworzenia mapy w PUBG!
Wywiady

Dyr. artystyczny – Tae-seok Jang opowiada o procesie tworzenia mapy w PUBG!

Nowa pustynna mapa rozpala wyobraźnie

Nowa mapa w PUBG mocno rozpala wyobraźnie, co pasuje do pustynnego, gorącego klimatu, który będzie na niej panował. Pisałem już o tym i aktualizowałem o nowe zdjęcie, które przedstawia duże miasto znajdujące się na nowej lokacji.

Tym razem mam dla was kolejną garść informacji na temat nie tylko nowej mapy, ale również procesu tworzenia lokacji w Playerunkown’s Battlegrounds. Zapraszam do skrótu rozmowy z dyrektorem artystycznym PUBG – Tae-seok Jang.


Skrót rozmowy

Geneza Erangel

Jedyna mapa, która na dziś jest dostępna w grze nazywa się Erangel i jest całkowicie fikcyjną lokalizacją, która została utrzymana w klimacie wschodnioeuropejskim. Co widać gołym okiem, a mniej spostrzegawczym graczom podpowiadam, że na tablicy rejestracyjnej motocykla znajduje się oznaczenie PL ;-).

Tae-seok Jang powiedział, że wzorzec został narzucony przez PlayerUnkown, który powiedział, że wyspa ma zostać utrzymana w klimacie postsowieckich krajów. Najśmieszniejsze jest to, że nikt z ekipy nigdy nie był we Wschodniej Europie i dlatego ekipa studiowała Google Maps żeby zapoznać się z charakterystyką terenu i budynków!


Graffiti na budynkach

Pomysłodawcą był Taehyun, który odpowiadał za wygląd postaci. Przeglądał całą masę artów ulicznych pochodzących z Europy Wschodniej, żeby stworzyć wiarygodne graffiti w grze. Co najważniejsze, deweloperzy zakładają aktualizację grafik widocznych na murach i budynkach!


Erangel to Europa Wschodnia, a pustynna mapa, to?

Autorzy szukali inspiracji przeglądając wiele pustynnych lokalizacji, ale ostatecznie wzorzec stanowiły piaszczyste regiony Meksyku. Nowa mapa ma charakteryzować się zupełnie innymi doznaniami, niż Erangel i to stanowi największe wyzwanie. Pamiętajmy,  że obecny teatr działań jest wyspą, a nowa mapa będzie z pewnością częścią kontynentu.


Czego nauczono się przy tworzeniu obecnej mapy, co wpłynie na sposób tworzenia nowej lokalizacji?

Według dyrektora artystycznego, tworzenie mapy 8x8km jest niezwykle trudnym wyzwaniem, ponieważ to ogromny obszar, który musi zostać uzupełniony tysiącami obiektów. Co więcej, całość musi mocno korespondować z rzeczywistością, ale jednocześnie powinna sprawiać wrażenie opuszczonego miejsca.

I jakby tego było mało, mapa powinna być zoptymalizowana pod różne konfiguracje sprzętowe graczy.

Przykładem może być roślinność, gdzie autorzy starali się sprawić, żeby bez względu na ustawienia, wszyscy gracze mieli takie same korzyści jak i ograniczenia. Do tej pory nie rozwiązano wszystkich kłopotów w tej kwestii.

Zdobyte doświadczenie przy Erangel procentuje przy tworzeniu pustynnej mapy, ale nie załatwia wszystkich problemów. Choćby tego, że na wyspie nie było pustynnych lokalizacji! Na dziś deweloperzy testują nową mapę, która jest zupełnie inna pod względem kolorów, wyglądu, atmosfery, terenu, etc.

Co najważniejsze, testy sprawiają dużo radości, co może oznaczać, że niebawem czeka nas masa świetnej zabawy!

Linka do całego wywiadu.


Prośba Nadzorcy

Hej, jeśli podobają Wam się materiały na naszym portalu to dajcie temu wyraz i dołączcie do naszej społeczności i koniecznie walnijcie w dzwon w prawym, dolnym rogu lub podczas komunikatu o proponowanej subskrypcji portalu, wówczas będziecie ze wszystkim na bieżąco!

zvr
Twoja reakcja