Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Strona główna » Nowy pojazd i nieco więcej o dźwiękach
News

Nowy pojazd i nieco więcej o dźwiękach

Twórcy gry opublikowali obrazek z nowym pojazdem dostępnym na nowej mapie, przy okazji podzielili się z nami szczegółami odnośnie udoskonalenia dźwięków pojazdu.


Jaki jest Wasz główny cel związany ze zmianami dźwięku?

Przede wszystkim poprawa jakości efektów dźwiękowych (i próbek) oraz optymalizacja dźwięku pojazdów. Zdecydowaliśmy się na zmianę ich brzmienia ponieważ ich jakość była gorsza w porównaniu do reszty dźwięków w grze. Niestety było to dla nas dość problematyczne, ponieważ nie posiadaliśmy biblioteki dźwięków odpowiadających naszym pojazdom. Dzięki wtyczce REV, zredukowaliśmy użycie procesora w porównaniu do poprzedniego rozwiązania. Dzięki temu zabiegowi, jakość dźwięku bardzo wzrosła podczas wykorzystywania obrotu z każdego silnika.

Musieliśmy również zmodyfikować pojazdy tak, aby zachowywały się jak w prawdziwym życiu. Na ten moment zajmujemy się współczynnikiem przyspieszenia i skrzynią biegów. Parametry silnika są bardzo podobne do prawdziwych modeli. Ten system jest powszechnie używany przez gry wyścigowe typu AAA. Wcześniej mieliśmy dostęp do efektów dźwiękowych, które odpowiadały 1000 obr/min, do maksymalnej prędkości obrotowej. Z powodu ograniczeń technicznych, musieliśmy mieszać dźwięki, aby dopasować je do konkretnej prędkości obrotowej, przez co trudno było uzyskać realizm.

Czy możecie pokrótce opowiedzieć co zostało zrobione, żeby ulepszyć dźwięki pojazdów?

Wysłaliśmy listę pojazdów, które mamy w grze, do niemieckiej firmy zajmującej się nagrywaniem. Poprosiliśmy ich o dźwięk silnika, jazdy, hamowania itd. Znalezienie odpowiednich pojazdów oraz nagranie ich, zajęło około dwa-trzy tygodnie. Następnie wykorzystaliśmy REV, aby dostosować i dopasować rzeczywiste wrażenia z odpowiednią krzywą przyspieszenia i parametrami.

System przeskoków i wspinaczki zawiera ponad 40 różnych animacji. Ile źródeł dźwięku jest przypisane do każdego pojazdu?

Pracowaliśmy nad brzmieniem silnika, skrzyni biegów, sprzęgłem, dźwiękiem na powierzchni ziemi, ślizgami, obracaniem kół, hamowaniem i mamy w planach dodać więcej szczegółów.

Co jeszcze planujecie dodać w przyszłości?

Mamy sporo pracy związanej z udoskonaleniem dźwięku na różnych podłożach. Planujemy przygotować nasze własne próbki dźwiękowe w studiu filmowym. Myślimy również nad zmianą dźwięku w środku i na zewnątrz pojazdu (FPP a TPP), co może oddać większy realizm. Do tej pory udało nam się zrobić system, dzięki któremu postać słyszy różny dźwięk w zależności od tego, gdzie się znajduje, jednakże nie jest to jeszcze perfekcyjne. Mamy w planach udoskonalenie tego systemu, biorąc pod uwagę charakter każdego z pojazdów.  

Czy chcecie coś jeszcze przekazać naszym graczom?

Pamiętajcie, że prace nadal trwają. Bardzo doceniamy Wasze komentarze, ponieważ każdy feedback pomaga nam udoskonalić grę.

zvr
Twoja reakcja