Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Strona główna » PUBG Aktualizacja 1.0 – opis zmian
Aktualizacje

PUBG Aktualizacja 1.0 – opis zmian

Aktualizacja PUBG 1.0 jest już oficjalnie dostępna! Poznaliśmy opis zmian w oficjalnej aktualizacji. Uczcijcie premierę gry i otrzymajcie darmową koszulkę!


W końcu nadszedł dzień, na który z niecierpliwością czekaliśmy. Dziś opuszczamy wczesny dostęp i wszyscy mogą się cieszyć pełną wersją PC 1.0. Aby uczcić to wydarzenie, dla osób, które wystartują z PUBG w ciągu najbliższych tygodni przygotowaliśmy miłą niespodziankę. W waszych inwentarzach pojawi się koszulka z limitowanej edycji: Winner Winner Chicken Dinner. Nie przegap okazji na jej zdobycie.

Pojawienie się wersji 1.0 oznacza koniec pierwszego rozdziału związanego z ogromem pracy, włożonym w ten projekt, przez zespół deweloperów, aby wprowadzić w życie jak najlepszego doświadczenia związanego z battle royale. Jednakże to jest dopiero początek. Po uruchomieniu 1.0, będziemy kontynuować utrzymanie naszych otwartych zasad rozwoju i dalszego słuchania Twoich opinii, jak podczas Alfy, Bety i Wczesnego Dostępu. Pojawienie się wersji 1.0 oznacza dla nas utworzenie podstawowej struktury dla płynnej gry Battle Royale. Zrównoważenie i dopracowanie takich rzeczy jak mechanika strzelania, dźwięk, animacja i inne funkcje i systemy, będzie kontynuowane po opuszczeniu gry z wczesnego dostępu.

Ciężko pracowaliśmy, aby rozwiązać niektóre z ważniejszych problemów, o których informowała nasza społeczność. Ostatnio pojawiły się ulepszenia, którymi chcielibyśmy się z Wami podzielić.

Od pojawienia się PC 1.0 #3 na serwerach testowych, wprowadziliśmy dwie fale zmian, aby poradzić sobie z problemami związanymi ze stabilnością serwera.  Oceniamy, że problemy ze stabilnością zmniejszyły się o około 50%. Rozumiemy jednak, że to nie wystarczy. Zidentyfikowaliśmy różne przyczyny problemów związanych ze stabilnością i w przyszłości oczekujemy postępów w tej kwestii.

Jak wcześniej wspomnieliśmy, rozważamy ograniczenie maksymalnego pingu w zależności od statusu sieciowego użytkownika, żeby osiągnąć płynne środowisko gry i zwiększyć stabilność serwera. Zanim dodamy te środki do wszystkich regionów, będziemy musieli dokładnie sprawdzić jego możliwości i przeanalizować wyniki, dlatego będziemy przeprowadzać ograniczony test. Po implementacji, gracze mający wyższą różnicę pingu od średniego zasięgu dla regionu lub gracze łączący się z dużych odległości, nie będą w stanie podłączyć się do rozgrywki. W rezultacie, tylko gracze, z określonym zakresem ping będą mogli cieszyć się grą razem na tym samym serwerze, co prowadzi do bardziej stabilnego i grywalnego środowiska. Będziemy Cię informować na bieżąco o naszych postępach dotyczących tego tematu.

Wzmocniliśmy system zapobiegający oszustwom w grze i nadal je wzmacniamy. Dodaliśmy również wiele automatycznych i manualnych środków do wyłapywania oszustów. Dzięki temu szacujemy, że udało nam się zredukować ten problem o 65,7%. Kontynuujemy również usuwanie zablokowanych graczy z tablic rankingowych. Żadna gra typu multiplayer online, nie jest w stanie usunąć wszystkich oszustów z gry. Jednakże nadal będziemy dokładać wszelkich starań, żeby jak najbardziej zredukować liczbę oszustw w grze.  

Bez Ciebie to wszystko nie byłoby możliwe. Tak, tak mówimy o Tobie. Możliwe, że jesteś z nami od pierwszej alfy lub może zacząłeś grać PUBG dopiero kilka dni temu. Może masz na koncie ponad sto kurczaków, a może ciągle próbujesz zdobyć swojego pierwszego. Liczy się to, że byłeś z nami podczas dobrych chwil i tych trudnych. Widziałeś dziwne rzeczy w grze. Odniosłeś porażki, sukcesy i niesamowite zwycięstwa. Dziękujemy Ci za twoje opinie, raporty i szczerą krytykę. Dziękujemy, że nas wspierasz i jesteś tu z nami. Do zobaczenia w kolejnym rozdziale.

Opis zmian PUBG 1.0

*Informujemy, że gdy opcje Deathcam i powtórki są włączone, wydajność może być obniżona na niektórych komputerach            

OPTYMALIZACJA KLIENTA

  • Optymalizacja danych terenu w celu zmniejszenia zużycia pamięci    
  •  Optymalizacja wspomagająca szybsze renderowanie terenu        
  •  Optymalizacja wody
  •  Zmniejszono problemy z lagami, pojawiające się, gdy na ekranie jest kilku graczy        
  • Optymalizacja animacji postaci
  • Zmniejszenie zużycia pamięci dla postaci
  • Dodano dodatkowe poziomy szczegółowości broni dla dodatkowej optymalizacji
  • Optymalizacja różnych efektów
  • Optymalizacja różnych elementów UI
  • Optymalizacja wspomagająca szybsze renderowanie terenu      
  • Zmniejszenie czas ładowania się terenu

OPTYMALIZACJA SERWERA

  •  Zredukowano problem opóźnienia lagów postaci

LOBBY

  • Przeprojektowano tło lobby i interfejs użytkownika
  • Dodano menu powtórek

·         Dodano funkcję powtórki, która może nagrywać otoczenie do 1 km wokół postaci

·         Przed rozpoczęciem rozgrywki, prosimy o włączenie zapisywania powtórek w Opcjach

·         Po zakończeniu gry, powtórka będzie zapisana i może być odtworzona w “Lobby – Replays”

·         Maksymalnie 20 powtórek może być zapisane jednorazowo. Kolejne powtórki automatycznie usuną te starsze

·         Nie jest możliwe odtworzenie powtórki z poprzedniej wersji klienta

·         Poradnik sterowania

Klawisz

Funkcja

J

Linia czasu  WŁĄCZ / WYŁĄCZ

(Gracz może przejść do żądanego czasu, przerwać) Player can move to desired time, przerwać)

P

Pauza

↑, ↓

Zmiana prędkości

B

Wróć do własnej postaci  

W, A, S, D

Ruch kamery

E, Q

Zmiana wysokości kamery

Shift, Ctrl

Zmiana prędkości poruszania kamery

TAP

Otwórz listę graczy (Jeśli klikniesz w ID, możesz przejść do jego widoku)

V or LMB

Obserwowanie kamery (Możesz zobaczyć ekran wybranego gracza)  

C or RMB

Kamera podążająca (Kamera śledzi wybranego gracza.Możesz sobodnie kjontrolowac obraz)  

F or SPACE

Swobodna kamera (Przejście do widoku, w którym kamera może się swobodnie poruszać po mapie)

L

Otwieranie listy meczy (Można sprawdzić walki obecnie wybranego gracza na całej mapie)

M

Funkcje mapy

(Jeśli na mapie klikniesz lewym przyciskiem myszy na ikonę gracza, możesz przesunąć kamerę obserwującą wybranego gracza)

(Jeśli na mapie klikniesz prawym przyciskiem myszy na pustą powierzchnię, możesz poruszać kamerą swobodnie)

  • Dodano funkcję kontroli postaci. Od teraz można przydzielić numery obserwowanym postaciom używając Ctrl+0~9, oraz przenieść się do zaznaczonej wcześniej osoby naciskając 0~9
    • Ta opcja nie jest możliwa, jeśli przydzielona postać jest dalej niż 1 km od swojej postaci
  • Dodano funkcję kontroli położenia. Od teraz można przydzielić numer do obszaru mapy używając Ctrl+0~9 (klawisze numeryczne) i przenieść się do wcześniej zaznaczonego regionu poprzez użycie 0~9 (klawisze numeryczne)
    • Kamera zostanie przeniesiona do poniższej lokalizacji, jeśli numer nie zostanie przydzielony

                                       

Erangel                                        

Miramar                                       

Num                                             

Novorepnoye                                             

Prison                                           

0                                                  

Severny                                        

La Cobreria                                                

1                                                  

Georgopol                                                 

Torre Ahumada                                           

2                                                  

Rozhok                                         

Campo Militar                                             

3                                                  

Yasnaya Polyana                                       

EL Pozo                                       

4                                                  

Pochinki                                       

San Martin                                                 

5                                                  

Lipovka                                        

El Azahar                                                   

6                                                  

Mylta                                            

Valle del Mar                                              

7                                                  

Primorsk                                                    

Los Leones                                                

8                                                  

Military Base                                              

Puerto Paraiso                                           

9                                                  


ŚWIAT

  • Dodano nową mapę- Miramar ( Na ten moment ta mapa będzie miała większe prawdopodobieństwo wystąpienia niż Erangel)
    •  Można się spodziewać dwóch rodzajów pogody: dzień i wschód słońca
  • Miramar łączy i modyfikuje doświadczenie Battle Royale poprzez różnorodne efekty wizualne i rozgrywkę
    • Przeskoki i wspinaczka okażą się bardzo użyteczne na terenie Miramar
    • Dobrą taktyką może okazać się umiejętność ukrywania się, kamuflażu
    • Wybór odpowiedniego pojazdu może stać się dość ważny, ze względu na różnice między jazdą terenową i po asfalcie
  • Wybór mapy będzie losowy
  • Usunięto efekt pogody deszczowej i mglistej z Erangel

            


PRZEDMIOTY

  • Dodano pięć nowych broni
    • DP-28 – pojawiająca się na całej mapie Erangel, z magazynkiem talerzowym o pojemności 47 nabojów 7.62mm. Można zamontować na niej małe lunety (do 4x) Cechuje się niską szybkostrzelnością, ale nadrabia ją dużym zasięgiem i wysokimi obrażeniami
    • AUG A3 – można ją znaleźć w zrzutach i jest to typ karabinu szturmowego na 5.56mm. Posiada wysoką prędkość wystrzału, dużą szybkostrzelność oraz doskonałą obsługę z niskim odrzutem pionowym
    • R45 pojawi się tylko na Miramar. Mieści 6 pocisków amunicji .45. Można do niej dołączyć kolimator. Cechuje go wysoka celność i możliwość szybszego przeładowania niż R1895
    • Win94 również pojawi się tylko na Miramar. Jest wariantem karabinu z dźwignią, do którego można załadować 8 pocisków .45. Przeznaczony jest dla doświadczonych graczy, ponieważ nie można do niej nic dołączyć. Cechuje go średni zasięg, wysokie obrażenia i niemożność szybkiego załadowania
    • Obrzyn dostępny tylko na Miramar. Zasilany amunicją do strzelb. Można załadować 2 naboje. Nie będą do niego dostępne żadne dodatki. Cechuje ją niski zasięg, wysokie rozproszenie i mniejsze obrażenia niż przy użyciu innej strzelby. Można z niej strzelać w krótszych odstępach czasu
  • Dodano nowy Ghillie suit do zrzutu
  • R1895 nie będzie dostępna na Miramar
  • Kar98k nie będzie się już pojawiał w skrzynkach. Jego występowanie na wyspie nie ulegnie zmianie.

 


POJAZDY

·         Dodano trzy nowe pojazdy

o    Van, zaopatrzony w sześć siedzeń. Posiada niską maksymalną prędkość i siłę napędową, jednakże w grze ma najwyższe HP. Może okazać się przydatny w wielu taktycznych sytuacjach.  

o    Dodano Pickup, który jest pojazdem terenowym, wyposażonym w cztery siedzenia. Został dopasowany do nierównego terenu Miramar. Jest to najbardziej wszechstronny pojazd w grze, dzięki czemu może okazać się bardzo przydatny podczas różnych zagrań.

o    Dodano dwuosobową motorówkę Aquarail. Pasażer może używać broni. Natomiast sam pojazd posiada dużą mobilność i dobrze wchodzi w zakręty, dzięki czemu może okazać się bardzo przydatny

·         Motocykle i Buggy również są dostępne na Miramar, jednakże mają teraz inne ubarwienie w porównaniu do tych z Erangel


ANIMACJA

  •  Dodano przeskoki i wspinaczkę
    • Dodatkowe przeskoki dla niskich obiektów o wys. ok. 60cm lub niższe ( należy przytrzymać klawisz Shift)
  • Poprawiono problem dotyczący pojawiającego się skrawka kurtki lub płaszcza, gdy postać poruszała się podczas celowania i wychylania
  • Dodano brakujący tryb uruchamiania animacji (i dźwięków) w UZI
  • Przejścia pomiędzy animacjami wolnego i szybkiego biegania są teraz płynniejsze
  • Poprawiono animację wychylania się w celu zapewnienia spójności między ADS / FPP i TPP
  • Pozycja pistoletu w FPP będzie niżej w zależności od lunety lub dodatków zamontowanych na broni
  • Poprawiono animacje i limity FPP, aby uniemożliwić zaglądanie do własnej szyi
  • Przeniesiono kamerę do właściwej pozycji w trybie FPP dla kierowców
  • Zmieniono pozycję większości broni w FPP, aby zapobiec pokazywaniu się kawałka ubrania          

                                       

GAMEPLAY

  • Zmiany w balistyce
    • Pociski będą teraz zależne od oporu powietrza. Oznacza to, że pocisk będzie teraz tracił prędkość w czasie, dzięki czemu będzie bardziej opadał i wydłuży się jego lot   
    •  Zmiany w obrażeniach ciała            
      • Szyja jest chroniona przez hełm      
      • Zwiększono uszkodzenia tułowia
    • Uszkodzenia zależą teraz od rodzaju użytej broni   
      • Uszkodzenia będą zależne teraz od następujących mnożników            
        • Podstawowa statystyka obrażeń broni                
        • Odległość przebyta przez pocisk (obrażenia zmniejszają się z odległością)                
        • Mnożnik obrażeń obszarowych                
        • Mnożnik klasy broni  
    • Pociski mogą teraz przebijać się przez wodę (dystans i siła rażenia jest odwrotnie proporcjonalna do szybkości pocisku)
    • Poprawiono przebijanie pocisków przez wodę 

Balans broni

    • SR
      • Obniżono szybkostrzelność w SKS i Mini 14
      • Zwiększono obrażenia broni Kar98k i M24. Zmniejszono obrażenia AWM
      •  Lekko zwiększono opad pocisku dla M24
      • Zwiększono opad pocisku w Kar98K
    • Win94
      • Dodano czerwoną końcówkę do przyrządów celowniczych dla ułatwienia celowania
      • Zwiększono poziom powiększenia w ADS, podczas wstrzymywania oddechu
      • Zwiększono odrzut
    • Dodatki
      • Luneta 15x posiada teraz dodatkowe oznaczenia do identyfikacji odległości
      • Nowa tekstura celownika w lunecie 4x dla broni zasilanej amunicją 5,56mm i 7.62mm
      • Większe lunety (8x, 15x) mają teraz zmienny zoom, dostępny za pomocą kółka myszy (przypisane)   
      • W kolimatorach, celownikach holograficznych i celownikach 2x można teraz użyć kółka myszki do ustawienia intensywności celownika     
      • Nie można dołączyć lunet 8x i 15x do M16A4
      • Dodano efekt rozmycia poza lunetą
    • Zwiększono szybkość biegu podczas trzymania karabinów wyborowych
    • Zmniejszono odrzut dla Mk14
    • Zmniejszono czas trzęsienia się kamery podczas strzelania z Vectora (powinien być teraz łatwiejszy w obsłudze, podczas strzelania)

 

  • POJAZDY
    • Zmodyfikowano prowadzenie pojazdów    
    • Prowadzenie pojazdów jest bardziej realistyczne     
    • Poprawa animacji pojazdu i pasażera    
    • Dodano zdolność leczenia podczas jazdy (tylko dla pasażera)
    • Ujednolicono rozmiar wszystkich modeli UAZ, liczbę siedzeń zmniejszono do 4                 
  • INNE
    • Naprawiono nadmierny aimpunch podczas wychylania się            
    • Usunięto efekt rozmycia przedmiotów, pojawiający się podczas trybu celowania  
    • Bandaże stały się bardziej efektywne podczas leczenia. Zmniejszono czas z 8,5 do 4,5 sekundy. Długość użycia pozostała bez zmian 
    • Gracze, podczas skoku ze spadochronem, będą mogli teraz dotrzeć do dalszego obszaru na wyspie, do którego wcześniej dotarcie nie było możliwe
    • Obniżono perspektywę kamery podczas leżenia (widok z trzeciej osoby) 
    • Naprawiono nadmierny aimpunch podczas wychylania się

DŹWIĘK

  • Zmieniono muzykę w lobby            
  • Udoskonalono dźwięki silników w pojazdach
  • Dodano dźwięk w okolice krawędzi niebieskiej strefy
  • Zmieniono dźwięki grane podczas ostrzału w czerwonej strefie. Przed dźwiękami eksplozji  można usłyszeć działa wystrzeliwujące pociski z oddali (informacja o zbliżającym się zagrożeniu)
  • Dodano dźwięk skoku do wody. Będzie różny w zależności od szybkości

Ulepszono dźwięk granatu odłamkowego

  • Dźwięk zmienia się w zależy od odległości w jakiej wybuch miał miejsce. Gracz usłyszy wyłącznie eksplozję na długim dystansie, natomiast w odległości do 20 metrów, dodatkowo będzie słyszał dźwięki spadających odłamków
  • Obniżono pogłos głosu postaci podczas trafienia, gdy jest ona w budynku

UI/UX

  • Ulepszono pojemność plecaka UI na ekranie inwentarza
  • Przesunięto informację o śmierci przeciwników z lewej strony na dole ekranu, w prawy górny narożnik
  •  Dodano nową czcionkę do angielskiej wersji
  •  Ulepszono wygląd dla HUD wyświetlającego się w grze, opcji, inwentarza, menu, systemu wiadomości
  • Przeprojektowano kolor paska życia
    • Kolor żółty pojawia się, gdy HP jest poniżej 50%
    • Kolor czerwony pojawia się, gdy HP jest poniżej 25%
    • Pulsujący kolor czerwony pojawi się, gdy HP będzie poniżej 10%
  • Elementy HUD UI będą od teraz domyślnie włączone (Hełm, kamizelka, torba)

 

  • Udoskonalono Solo/Team UI
    • Przeniesiono paski życia członków zespołu z górnego, lewego rogu na dolną, lewą stronę ekranu
    • Użyto wyraźniejszego koloru i znaczników w Mini Mapie, Mapie Świata, Liście zespołu, wskaźnika drużyny
    •   Dodano wskaźnik do sprawdzania statusu członków zespołu
  •  Polepszono HUD (Klawisz F)
  • o    Jeśli w plecaku nie ma wystarczającej ilości miejsca, pojawi się napis w kolorze czerwonym
  • ·         Udoskonalono Mini Mapę i Mapę Świata
  • o    Zmniejszono nasycenie Mini Mapy, dzięki czemu lepiej widać informacje o członkach zespołu
  • o    Dostosowano kolor Mapy Świata, aby uwydatnić znaczniki na mapie
  • o    Gracze mogą sprawdzić FOV członków zespołu, dzięki obu mapom
  • o    Jeśli wszyscy członkowie zespołu znajdują się w jednym pojeździe, pojawi się jeden specjalny znacznik na Mini Mapie
  • Dodano Deathcam w ustawieniach
  • Dodano efekt rozmycia dla tła w ekranie końcowym
  •  Dodano dwa nowe skróty klawiszowe, umożliwiające rozbicie celowania i ADS na oddzielne klawisze (akcje mogą zostać ustawione na przytrzymanie albo przełączenie)
  • Dodano opcję zmiany klawiszologii w trybie powtórek (Oś czasu wł./wył., Graj/Pauza, Prędkość odtwarzania)·

 


JĘZYKI

  • Dodano nowe języki: włoski, portugalski, (Brazylia), Hiszpański (Meksyk), Chiński
zvr
Twoja reakcja