Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Strona główna » PUBG XBOX – wybór map, penetracja przy postrzałach i inne bugi!
News

PUBG XBOX – wybór map, penetracja przy postrzałach i inne bugi!

PUBG XBOX – 1 tydzień lipca

Jeśli Wam uciekła ta informacja, to zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami planu pracy na nadchodzący tydzień. Oczywiście, ten zakres dotyczy PUBG na XBOX, zaczynamy!

Po pierwsze, tradycyjnie autorzy dziękują za feedback, zarówno ten pozytywny, jak również negatywny. Stąd deweloperzy chcą się podzielić z nami planem działań na kolejne tygodnie. W tym tygodniu nie będzie żadnych hotfixów, ponieważ ekipa przygotowuje się do patcha, który ma rozwiązać dużą cześć zgłaszanych problemów.

Aktualizacja jest planowana na przyszły tydzień, ale to nic pewnego.


Wybór map

Deweloperzy chcą aby opcja wyboru mapy była gotowa najpóźniej z końcem lata, lub początkiem jesieni. Ostateczny termin nie jest jeszcze ustalony, ponieważ trwają prace nad wydajnością. Autorzy zdają sobie sprawę, że to jest bardzo ważny element dla graczy i dlatego ustawiony jest na liście priorytetów.


Problem z lokalizacją postaci

W skrócie, chodzi o połączenie pomiędzy serwerem gry, a klientem, który powoduje, że serwer zapamiętuje ostatnią znaną informację dotyczącą lokalizacji postaci, a klient gry jest już nieco dalej. Efektem tego jest tzw. teleportacja bohatera do wcześniejszego miejsca. Słowem, serwer uważa, że jesteś w innym miejscu, niż rzeczywiście jesteś.

Zazwyczaj ten problem występuje na wczesnych etapach gry, podczas większego obciążenia serwera wynikającego z lokalizacją 100 graczy na mapie. Autorzy pracują nad łatką po stronie serwera, aby rozwiązać ten kłopot.


Brak penetracji pocisku

Gracze zgłaszali wiele skarg na system rejestracji obrażeń. Było sporo różnych przykładów, ale w sumie wszystkie sprowadzały się do tego samego kłopotu, dlatego autorzy wyodrębnili kilka podstawowych kłopotów.

Brak penetracji pocisku przy postrzale w kończynę

PUBG kalkuluje obrażenia względem miejsca trafienia.  Różne części ciała posiadają różne modyfikatory, dlatego postrzelenie w kończyny skutkuje mniejszymi obrażeniami, niż postrzał w klatkę lub w głowę.

Pojawił się błąd podczas strzału w głowę, który został zamieniony na postrzał w dłoń, ponieważ postać np. przymierzała się do strzału i w ramach animacji uniosła dłoń. Efektem tego jest błąd złej kalkulacji obrażeń i mechaniki postrzału, ponieważ system źle interpretuje ten fakt i nie uwzględnia penetracji pocisku, który powinien przebić dłoń i trafić przeciwnika w głowę.

Autorzy przygotowują system penetracji, który będzie uwzględniał, jak część ciała znajduje za kończyną i będzie przeliczał obrażenia adekwatnie do stanu faktycznego. System wejdzie możliwie szybko i co najważniejsze nie ma negatywnego wpływu na wydajność gry.

Desynchronizacja

Ile razy zdarzało się, że dostawaliśmy obrażenia, a byliśmy ukryci już za zasłoną? To wynika z błędu desynchronizacji pomiędzy graczami i różnic na pingu pomiędzy graczem, a serwerem. Najczęściej zdarza się, gdy jest duża różnica fizycznej lokalizacji graczy – np. gracz z EU walczy na serwerach amerykańskich.

Błąd przy rejestracji obrażeń

Zgłaszano również problem z rejestracją obrażeń. Przeciwnik został postrzelony w bliskiej odległości, a system tego nie zliczył. Bardzo trudno odtworzyć takie sytuacje, ale deweloperzy pracują nad lokalizacją błędu i łatką, która to poprawi.

zvr
Twoja reakcja