Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Strona główna » Ustawienia graficzne, które stosują najlepsi gracze PUBG! [Aktualizacja]
Poradniki

Ustawienia graficzne, które stosują najlepsi gracze PUBG! [Aktualizacja]

Ustawienia gry według topowych graczy

Portal PUBG.me opublikował bardzo ciekawy artykuł dotyczący ustawień gry, które pozwalają zoptymalizować PUBG do celów rozgrywki na poziomie profesjonalnym. Pozwalam sobie przetłumaczyć całość, zaznaczając, że oryginalny artykuł znajdziecie tutaj.

Słowem, jeśli wydawało ci się, że zawodowcy mają wszystkie ustawienia na ULTRA, ponieważ mają potwory, a nie komputery. To tak, wydawało ci się!

Według autorów, ustawienia zostały ustalone i przetestowane z grupą najlepszych zawodników. I wyraźnie zaznaczają, że ten poradnik ma na celu optymalizacje gry na potrzeby rozgrywek profesjonalnych, a nie poprawienia wyglądu.


Aktualizacja


Pliki konfiguracyjne

Ta sekcja jest przeznaczona dla zaawansowanych użytkowników, którzy potrafią edytować pliki konfiguracyjne. Uwaga! Zawsze zróbcie sobie kopię zapasową edytowanych plików!


Gdzie szukać plików?

Podobnie jak autoexec.cfg w CS:GO, Playerunkown’s Battlegrounds ma również edytowalny plik konfiguracyjny, który możemy zmienić w celu poprawy wydajności.

Upewnij się, że gra jest wyłączona, zanim zaczniesz zmieniać plik.

Plik znajduje się w następującym miejscu:

  • C:\Users\YOUR_USERNAME\AppData\Local\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor

Możecie do niego dotrzeć używając komendy w windowsie WIN+R i wklejając następującą komendę:

  • %localappdata%\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor

Engine.ini

UWAGA! Nie mamy oficjalnego potwierdzenia, czy poniższe zmiany możemy wprowadzić do pliku, może to być uznane za łamanie zasad i grozić banem! Przeczytaj oficjalna wypowiedź! Zmiany wprowadzasz na własną odpowiedzialność!

W wyżej wymienionym katalogu znajdziemy plik Engine.ini, który edytujemy i wklejamy poniższą treść:

[/Script/Engine.RendererSettings] r.DefaultFeature.Bloom=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusion=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusionStaticFraction=False
r.DefaultFeature.AutoExposure=False
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.SwitchGridShadow=0
[/Script/TslGame.TslEngine]

FrameRateCap=0

Te zmiany wyłączają post-efekty, dzięki temu zyskujemy na wydajności i na widoczności.

FrameRateCap=0 usunie odgórny limit FPS, który jest ustawiony na 144. To działanie podniesie jeszcze wydajność niektórym graczom.

Jeśli zmiana tego ograniczenia spowoduje lagi, wówczas spróbujcie dać je na poziomie 244 lub ustawcie wyjściową wartość = 144.


Ustawienia w grze

Grafika/ Ekran

  • Tryb ekranu – pełen ekran

Grafika / Jakość

  • Jakość: Niestandardowe
  • Screen Scale: 100
  • Wygładzanie krawędzi (anti-aliasing): Bardzo niskie
    • Ustawienie na bardzo niskie wyłącza wygładzanie krawędzi, co czasami pomaga wypatrzeć przeciwnika ukrywającego się w trawie/krzakach
    • Spróbujcie używać tego ustawienia zamiast modyfikacji Reshade sharpening (wyostrzanie)
    • Jeśli nie potraficie znieść ostrych krawędzi, to zmieńcie ustawienia na: niskie
  • Post-efekty (post-processing): Bardzo niskie
  • Cienie (shadows): Bardzo niskie
  • Tekstury (texture): Średnie
  • Efekty (effects): Bardzo niskie
  • Listowie (foliage): Bardzo niskie
  • Zasięg renderowania (view distance): Ultra
    • Ustawienie zasięgu na ultra, pozwoli wypatrzeć obiekty, które są bardzo daleko, niezwykle istotne przy skoku spadochronowym
  • Rozmycie w ruchu (motion blur): wyłączone
  • V-sync: wyłączone

Rozgrywka

  • Inventory screen character rendered: wyłączone
    • Wyłączenie tej opcji usuwa widok 3D twojej postaci po włączeniu plecaka, co korzystnie wpływa na czas ładowania ekwipunku oraz wydajność

Sterowanie

  • Wychlanie się – zmień przypisanie klawiszy z Q lub E na podwójne kliknięcie
    • Zmiana podyktowana tym, że bardzo trudno operować wychalniem się, gdy mamy również ochotę się poruszać (Q+A lub D+E)

Wyświetlanie

Niektórzy gracze korzystają z modyfikacji Reshade żeby podbić nasycenie kolorów, ale to rozwiązanie obniża FPS. Rekomendujemy ustawienie podobnego efektu poprzez ustawienia karty graficznej w panelu kontrolnym.

  • Dla kart Nvida, to ustawienie nazywa się cyfrowa poświata (digital vibrance), znajdziemy je w zakładce – wyreguluj ustawienia kolorów pulpitu
  • Dla kart AMD, to ustawienie nazywa się Color Saturation (Nasycenie kolorów)

Zmiana powyższych ustawień spowoduje, że będą one oddziaływać również poza grą. Żeby tego uniknąć, możemy skorzystać z darmowego oprogramowania, które będzie zmieniać tą wartość przy wejściu i wyjściu z gry.

Ustawienia VibranceGUI

  1. Wybierz przycisk – Add manually
  2. Znajdź ścieżkę do pliku TslGame.exe (znajdziemy go w katalogu gry)
  3. Wybierz In-game Vibrancy na poziom 100%

Okiem Nadzorcy

Po wprowadzeniu powyższych zmian uzyskałem wzrost FPS na poziomie 71%. Oczywiście, wcześniej miałem ustawione większość parametrów na high lub nawet ultra. Dzięki zmianie uzyskałem efekt z średnio 55 FPS w grze (w locie było ~30-40 FPS), na średnio 95 FPS.

Moja konfiguracja to:

  • GF GTX 1060 6GB
  • I5-6500 CPU 3,2GHz
  • 16GB RAM
  • 1920 x 1080

Faktem jest, że nie korzystałem z Reshade i intensywność kolorów jest irytująca, ale przeciwnicy są bardziej widoczni. Zatem zachęcam do przetestowania! Pamiętajcie o zrobieniu kopii pliku engine.ini!

zvr
Twoja reakcja
  • dexter

    „Wychlanie się – zmień przypisanie klawiszy z Q lub E na podwójne kliknięcie” a jak to zrobić? bo nie widzę nigdzie możliwości przełączenia na podwójne kliknięcie

  • reduXxiK

    Jak to mozliwe ze nie mam pliku engine.ini mam tylko engine

  • Ganisz

    To ten plik.

  • pawel jessa

    TEZ NIE WIEM JAK DAJ ZNAC JAKBY CO

  • Ganisz

    Może chodzi o macro?

  • Loger1234

    Stawiam,że chodzi o to,że naciśniesz raz guzik i jest podtrzymanie jak w bf klikasz X i cały czas kuca,tak samo tutaj,klikasz E,Q i cały czas się wychylasz nie musisz trzymać guzika.

  • Ganisz

    Tak, na 100% , ale jak to ustawić ?

  • Bartosz Starosz

    w gameplay masz opcje na wychylanie i tam zmieniasz

  • Bartosz Starosz

    w gameplay masz opcje na wychylanie i tam zmieniasz.

  • Makishima

    W grze jest dziwne tłumaczenie. Opcja o której mówicie znajduje się w zakładce – rozrywka / podgląd i tam zmieniacie na podwójne kliknięcie.

  • Ganisz

    Dzięki!

  • Kuba B

    Właśnie wczoraj mój klucz PUBG został unieważniony przez wydawcę, być może właśnie przez ustawienia w pliku Engine.ini. Czy ktoś miał podobną sytuację?

  • Bart

    I co z tym kluczem? Można dostać bana za grzebanie w pliku?