Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Strona główna » Jak dodawana jest broń do gry? Wywiad z Markiem Krasowskim programistą ds. broni w PUBG!
Wywiady

Jak dodawana jest broń do gry? Wywiad z Markiem Krasowskim programistą ds. broni w PUBG!

Wywiad z Markiem Krasowskim

Marek Krasowski to jeden z dwóch Polaków pracujących nad Playerunkown’s Battlegrounds. W przeciwieństwie do Pawła Smolewskiego, który odpowiada za animacje w grze, Marek projektuje parametry broni, która pojawia się grze.

Zapraszam do wywiadu!


W jaki sposób decydujecie, która broń trafi do gry?

Marek Krasowski: Na początku razem z Pawłem sprawdzamy jaki arsenał broni jest już dodany do gry. Na tej podstawie podejmujemy decyzję jaki typ broni będziemy opracowywać – czy to będzie strzelba, karabin szturmowy, pistolet maszynowy, etc. Najważniejsze jest to, że ta broń musi rozszerzyć możliwości gry.

Gdy już określimy typ broni, przechodzimy do szukania konkretnych przykładów broni, które spełniają nasze wymagania. Skupiamy się na takich rzeczach jak kaliber, popularność, różnorodność. Kolejny krok to omówienie każdej opcji i wybór tej najlepszej.


Jak ważny jest balans gry przy projektowaniu nowej broni?

Marek: Balans jest bardzo ważny w procesie projektowania nowej broni, ponieważ nie może być sytuacji, że gracz A zawsze pokona gracza B, tylko dlatego, że ma potężniejszą broń z tej samej klasy. Staramy się aby bronie były do siebie zbliżone, choć dbamy o to, żeby każda z nich miała swój własny sznyt i zestaw zalet.

Dla przykładu, M16 ma większą szybkość wylotową pocisku i słabiej kopie (odrzut). Natomiast HK416 ma mniejszą prędkość wylotową, ale ma możliwość strzelania w trybie full-auto i więcej slotów na modyfikację broni. Dlatego M16 lepiej się sprawdza na większym dystansie od HK416. Chciałbym, aby to zawsze był wybór gracza, uzależniony od sytuacji – np. odległości, a nie zwykła kalkulacja statystyk.

Jeśli broń jest zbyt potężna, to ograniczamy jej szanse na pojawienie się na mapie, albo jest dostępna jedynie w skrzyniach ze zrzutów.


Czy mieliście w planach dodanie do gry lornetki lub dalmierza?

Marek: Tak, planowaliśmy dodanie lornetek i dalmierzy już w Alphie, ale inne rozwiązania miały większy priorytet, dlatego pomysł z lornetkami został zakopany pod górą rzeczy do zrobienia :-) Zobaczymy!


Czy były pomysły na zbyt potężne rodzaje broni, z których się wycofaliście?

Marek: Oczywiście, cała masa. Jednak zawsze patrzymy na balans. Jeśli gra ma być zrównoważona i grywalna, to nie możemy dodawać zbyt potężnych broni, które zniszczą jej równowagę.


Celowniki

Marek powiedział, że planują rozszerzyć ten element gry, dodając nowe opcje jak: ustawianie poziomu zbliżenia, zerowanie na poziomie celownika, nie tylko broni, kalkulacje odległości, etc.


Ulubiona broń?

Marek: M24.


Jak powinien być podany Chicken Dinner?

Marek: Na słono :-)

Linka do źródła.


Przeczytaj również inne wywiady

zvr
Twoja reakcja